Dag 10 Cascate delle Marmore

2 september 2019 - Cascata delle Marmore, Italië

Vandaag vroeg opgestaan om optima te vertrekken want we gingen naar de watervallen in Nella valnerina Ternana.

En deze watervallen zijn wel erg speciaal want;

Een waterval aan en uitzetten met de afstandsbediening? Het klonkt onrealistisch, maar bij de cascate delle Marmore is dit de dagelijkse praktijk de waterval is namelijk kunstmatig.

Hij wordt met dammen gereguleerd met 165 meter geweld klapt het naar beneden en wordt nu gebruikt voor de opwekking van elektriciteit. De waterval wordt een aantal. Keer per dag aan en uitgezet via de dammen.

Nou die moet je dus gezien hebben. Wij erheen en op de heenweg nog druk met Tamara op de app want zij heeft weer de kaarten voor de hengstenkeuring voor ons geregeld! Weer topplaatsen dus we hebben weer geluk.

Wat zijn de watervallen mooi, we hebben ze helemaal gelopen tot aan boven!!! Wat een klim en wat een traptreden maar zo gaaf om te zien. 1 van de uitkijkpunten ging via een tunnel, Hier kwam zo veel water naar beneden dat je nooit droog kon blijven als je naar het uitkijkpunt wilde. Maikel had dit al gezien en zei dat het wel mee viel. Vervolgens heeft hij de camera op filmen gezet terwijl ik zo doorliep, wel leedvermaak Maikel heeft het dus nu op film staan....

Na afloop nog een heerlijk broodje gegeten in het park even de benen laten rusten na de klim. Daarna rustig aan op het huisje aangegaan. Op de terugweg kwamen we in een mega hoosbui terecht. De auto zelfs geparkeerd want met 30 op de snelweg zag je nog geen hand voor ogen zo ging het tekeer! Na terugkomst heerlijk gelezen en nog een mooie avondwandeling met de honden gemaakt. Ook hebben we nu weer warm water dus de douche was ook erg welkom.

1. Tinus:
    3 september 2019