Dag 8 Carrara en de zoektocht naar het huisje in Cita di Castello

1 september 2019 - Città di Castello, Italië

Vanmorgen heerlijk ontbijt gehaald en een ochtendwandeling met de honden gemaakt. Bij het halen van het stokbrood zagen we dat er een markt was daar wilden we wel even een kijkje nemen. Echter moesten we eerst de spullen pakken en het huisje uit, want vandaag gaan we naar slaapplaats 3.

We zakenadres vanaf de bloemenriviera naar Umbrië. Dus rustig ontbeten, spullen gepakt en op naar de markt. Echter had iedereen bedacht om de markt te bezoeken en om nou 3 km terug te moeten lopen hebben we het opgegeven en zijn we rustig doorgereden naar ons volgend huisje in "Cita di Castello" Umbrië . We wilden heel graag naar Carrara gaan maar de route via googlemaps had uitgewezen dat we dan 3 uur extra reistijd hadden. Dat was toch echt iets teveel van het goede en we besloten om het over te slaan. Echter op de snelweg zagen we afslag Carrara. Dus in de ho-ijzers afslag gepakt en op naar de marmermijnen. Wat rond gereden toeristenpunt in de bergen gevonden en gevraagd waar we terecht konden! 1 organisatie was in de grot en accepteerde honden! Dus daar wilden we graag heen. Nog netjes gevraagd of de honden mee mogen en dat was geen enkel probleem. Honden in hun auto geladen en de rondleiding gedaan! Wat indrukwekkend om te zien! Ze hadden er ook hele speciale wijnen dus dat leek ons wel interessant om zo een wijn van lokale druiven die in de marmergroeven gerijpt was te kopen! Totdat we de prijs hoorden a 300 euro stuk toen was het geintje snel over! De honden moesten nog even poseren voor een schilderij welke een replica was Michael Angelo op een marmerenplaat van 160 meter breed. We gaan de website in de gaten houden want ik gok dat ze erop komen te staan!

Na de tour, honden schoongemaakt en hebben we eten gehaald en brownies als toetje gingen we weer door naar Cita di Castello. De reis ging voortvarend tot we een melding kregen dat er 3 uur file was onze route! Oef wat een tijd we hebben ons om laten navigeren en hadden een extra reistijd van 30 minuten. Aangekomen in het dorpje voerde onze navigatie ons naar een of ander bouwval! Kijken, zoeken geen straatnaambordjes in de bergen helemaal niks!! GPS coordinaten gecontroleerd en alles klopte alleen stonden we boven in de bergen waar alleen een bouwval stond.....Terug het dorp in gereden en bij de lokale kroeg aan wat jongere heren (in de hoop dat ze Engels spraken) de weg gevraagd. Hun waren heel behulpzaam en hebben naar de dame in kwestie gebeld alles uitgelegd en we zijn vlak bij de lokale camping opgehaald, waar eerder onze navigatie ook naar toe leiden !?

Daar aangekomen werden we opgewacht door een dame en deze gebaarden dat we haar moesten volgen. Wij gedaan en zo kwamen we na nog eens 5 km ! door de bossen bij het huisje! Wat afgelegen, maar zo adembenemend mooi dat we ons uurtje zoektocht vergeten waren en ons intrek hebben genomen in dit geweldige huis! De supermarkt was even geen optie want het was donker en we hadden de gps locatie nog niet vastgezet dus dat maar even niet gegokt omdat we bang waren dat we zouden verdwalen in de het donker in de berge en omdat we ook niet meer wisten of de supermarkt nog wel open was. Dan worden het maar de leftovers die we hadden als avondmaaltijd. Na deze lange dag waren we moe van het reizen en de grot dus nog wat gegeten en hup bedje in.

1. Marianne Zeeman:
    1 september 2019
    Zijn jullie honden geen speurhonden?