dag 3 Rabat en Mdina

22 maart 2019 - Mdina, Malta

Vanmorgen zijn we heerlijk rustig aan opgestaan en hebben we heerlijk rustig aan ontbeten om rond een uur of 11 pas op pad te gaan want het was echt Nederlands rot weer! Na de busrit welke weer lekker propvol was hebben wij vandaag een dagje cultuur gesnoven in Mdina en Rabat. Voor de komst van de ridders lag de hoofdstad in het midden van het land. Mdina is in niets vergelijkbaars bij de andere steden op Malta. We hebben de stadsmuren beklommen en hebben Malta bewonderd met de zee op de achtergrond. Daarna zijn we Mdina weer doorgelopen en hebben we genoten van al het mooie glaswerk, kerken kloosters en een "fantastische" rondleiding over de geschiedenis van Malta. Echter was het iet wat kinderlijk maar gaf het een mooi inzicht wat voor strijd er gevochten is om Malta. Daarna zijn we naar Rabat gegaan dit klinkt echt alsof we naar de volgende stad moeten maar in werkelijkheid is het de straat oversteken! Na wat rondgezworven te hebben kregen we toch wel trek en hebben we na 2 mislukte pogingen toch naar Mdina gegaan. Daar was alles immers open en in Rabat was het juist voor ons de stille stad ipv dat Mdina de stille stad is. We zijn bij een heerlijk tentje uitgekomen met een grote wijnkaart en een mooie lunchkaart. Maikel heeft de plaatselijke wijn Medina rood geprobeerd en had daar een mooie Ribeye bij. Ik ging voor de plaatselijke gerecht een stoofpotje van konijn met groente. Erg lekker! Hadden we net ons maaltje op begint het te hozen en slaat de onweer in!! Wij hebben dus heel rustig afgewacht tot het noodweer over was en hebben genoten van de kaarsjes met brandalarm erbij. Haha. Nadat het droog was hebben we de bus gepakt welke weer overvol was en ik heel nobel mijn plaatsje af heb gestaan die ik van Maikel heb gehad aan een oude dame van in de 70. In Valletta zijn we overgestapt en hadden we een heerlijke rustige bus en konden onze beentjes uitrusten. Na terugkomst heel braaf aan school gezeten en alvast de inleiding en voorwoord geschreven, alle kleintjes beetjes helpen immers!

1. Tinus:
    22 maart 2019
    Zo wordt De Kennis toch nog verspreid.
  2. Danielle:
    22 maart 2019
    Leuk! Kan echt flink spoken daar ja. In de mdina hebben ze overigens ook heerlijke koffie en cheesecake. Je krijgt daar een hele kan i.p.v. een kopje ;)
  3. Monique De Jong:
    25 maart 2019
    Ja het was deze dag aan het spoken! Geschiedenis van Malta is weer op pijl!