Dag 7 Cinque Terre de oostkust van de bloemenriviera

1 september 2019 - Cinque Terre, Italië

Vandaag vroeg opgestaan want we gingen een dagje naar de Cinque Terre een Unesco werelderfgoed! Dat moet je dan wel gezien hebben! Na een iets betere nacht we hebben in het andere bed geslapen maar het was er nog wel steeds mega warm hebben we ons aangekleed en om half 8 liepen we met de honden in het bos! Om half 9 zou immers de trein vertrekken en voor die tijd moesten ze natuurlijke wel goed hun behoeften hebben gedaan anders hadden we natuurlijk wel een probleem in al dat toerisme!

De Cinque Terre ligt  in het gelijknamige Nationaal park Cinque Terre en bestaat uit vijf dorpjes langs de Italiaanse kust vlak bij La Spezia in Ligurië in Italië. Cinque Terre bestaat uit de volgende dorpen: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola en Riomaggiore. We zijn afgereisd naar Riomaggiore, Monterosso en Vernazza.

Alles dorpen zijn allemaal heel erg mooi, hebben prachtige kerken en andere architectuur! De huizenstijl is prachtig om te zien en dat allemaal aan de zee tegen een bergwand aangebouwd. Riomargorre hebben we als eerste aan gedaan, de honden moesten even wennen aan de trein en vooral de voorbij razende trein! Maar eenmaal in de trein ging het prima en zijn we afgezonderd gaan staan van de andere mensen zodat niemand last van ze had. Zo hebben we dat gedaan bij alle treinreizen die we gedaan hebben vandaag. De honden werden er ook steeds makkelijker in. In Vernazza hebben we heerlijk geluncht waar we welkom waren met de honden. Want alles is zo op elkaar gebouwd dat de grote honden niet bij iedereen welkom waren. Na nog een kerk bezocht te hebben zijn we teruggegaan richting het huisje. We hebben 3 van de 5 steden bezocht. Corniglia was de kleinste niet aan zee en vooral je moest 360 treden oplopen waardoor we die (natuurlijk) voor de welzijn van de honden over geslagen hebben. Monterosso hebben we ook overgeslagen dit was dan wel de grootste stad maar ook de meest toeristische! De 3 dorpen die we bezocht hebben waren was al druk genoeg! En heel eerlijk na 3 dorpen ken je de strekking van