Dag 3 natuurbrug en Arikok

9 april 2017 - Arikok National Park, Aruba

We begonnen heerlijk off-road op naar de natuurbrug. Vroeger was deze 30 meter lange natuurbrug de toeristen attractie van Cuba. Helaas is deze mooie brug ingestort door de eroderende werking van de zee. We zijn er toch gaan kijken en het was toch mooi om te zien, alleen al hoe krachtig de zee is! Daarna terug gereden en op weg naar natuurpark Arikok. Dit is een 34 vierkante meter groot natuurpark gesticht in 1972. Daar aangekomen ticket gehaald en toen viel ons op dat Aruba heerlijk bureaucratisch is. Bij de eerste dame moesten we betalen en bij de 2e dame moesten we een uitleg krijgen hoe we moesten rijden door het park, welgeteld rechtdoor :) en daarna stond er nog iemand bij de slagboom om onze bandjes te controleren. Ach het houd de bevolking bezig. ;) In het park hebben we de een na hoogste heuvel beklommen de Arikok heuvel welgeteld 188 meter. De hoogste heuvel is een meter hoger maar die kwamen we niet tegen. We hebben heerlijk rondgereden in het park en genoten van de uitzichten vooral bij boca prins duinen waar de zee met enorme kracht tegen de rotsen aanbeukt. Zwemmen is hier uit den boze maar als je de oceaan tekeer ziet laat je dat ook wel uit je hoofd! Daarna nog even geluncht voordat we naar de fontein grot gegaan waar we een rondleiding kregen. De oudste tekeningen stamden uit 1859 en konden we zien. De grot is ook sinds die tijd overgegaan van familie generatie op familie generatie. De grot is niet zo groot maar wel erg indrukwekkend. Na de rondleiding door gereden naar de grot of Love, Guadirikiri. Deze grot bestaat uit 2 kamers die door 2 openingen in het plafond worden verlicht. Na het nationale park Arikok verlaten te hebben zijn we langs het militaire oefenterrein naar baby beschikbaar gereden om de dag af te sluiten met het strand!

1. Tinus:
    9 april 2017
    Cuba Moët zijn Aruba.Daar hebben wij nog geoefend in 1949.
  2. Tinus:
    10 april 2017
    Prachtig,Er is wel veel veranderd.