dag 9

6 januari 2016 - La Habana, Cuba

Na heerlijk geslapen te hebben in onze bungalow werden we gewekt door allemaal vogels! Heerlijk om zo wakker te worden! Vannacht heeft het flink geregend en we begrijpen dat er een kou front over Cuba heen trekt! Ach onze korte broeken kunnen we nog steeds aan hoor, we hebben alleen wat meer wolken! Onze nieuwe gids Eduardo hebben we ontmoet en hij is van een ander kaliber wat strakker dan wat we gewend waren! Nu krijg ik echt zo een schoolreisjes gevoel! Maar goed we moeten nog even aan elkaar wennen denk ik. We hebben een krokodillen kwekerij bezocht en Maikel heeft een krokodil gevoerd! Helaas is daar geen foto van! Na ons bezoek hebben we een bootreisje gemaakt in een speedboot naar het eiland Zapata. Daar zijn we rondgeleid op het indianen eiland en hebben we een indiaans ritueel meegemaakt. Je moest dansen en kreeg een beschildering op je gezicht! Daarna heerlijk verse kokos gedronken uit een noot! De reis weer terug gemaakt mer de speedboot en de mangrove met een termieten nest van 10 jaar oud werd ons getoond waarna de dames allemaal een roos kregen. Bij terugkomst hebben we geluncht en hadden we krokodil besteld, we kunnen dus zeggen dat we krokodil hebben gegeten! Na de lunch hebben we de reis voortgezet naar Havanna, ons laatste hotel alweer! Daar aangekomen kwamen we tot de conclusie dat het hotel er weer mee door kon. Snel geld wisselen bij het naast gelegen hotel want met 10 cuc komen we niet ver meer! Daar aangekomen zag ik chips en na het bedrag 4,50 gezien te hebben bedacht ik mij dat we vakantie hebben en het er vanaf kon! Nou ze smaakten heerlijk! Elke cuc waard! Na een drankje genuttigd te hebben zijn we ons klaar gaan maken voor de Buena Vista Social Club! De afro latin club van Cuba! Wat hebben we genoten alle artiesten stuk voor stuk bekende Cubanen die niet hoeven warm te draaien maar meteen los gaan! En dan praten we over heren van 83!!! Wat hebben we genoten met zijn allen het dak ging er af en de tijd vloog (helaas) voorbij!!

Ciao!

1. Tamara:
    8 januari 2016
    Oh de Buena Vista Social Club!!! Ben jaloers!!!!!!!!!!!!!! Super gaaf!
  2. Tinus:
    8 januari 2016
    Leuke verhalen,pracht Vacantie maar wel vermoeiend.Bedankt
  3. Cees de Jong:
    8 januari 2016
    Maikel is altijd al gek op vissen geweest.
  4. Danielle & Kevin:
    8 januari 2016
    Hummus al een sigaar gerookt?? ;-)