Elzas dag 4 22 september

22 september 2016 - Horbourg-Wihr, Frankrijk

Note: dag 4 21 september Colmar

Colmar staat vandaag op het programma, even een dag geen auto maar weer de benenwagen! Vanuit de camping zijn we het centrum ingelopen en hebben we de hoogte punten bezocht. We begonnen bij de Musée d'Unterlinden waar het zo druk was dat we de buitenkant bewonderd hebben. Welzijn doorgelopen naar de Dominicanerkerk en de st. martinkerk en zijn daar naar binnen gegaan. Allebei mooi maar het kan indrukwekkender. Vervolgens ging de tocht verder langs het oudste huis van Colmar. Dit huis stamt uit de 13e eeuw. Colmar is nagenoeg bespaart gebleven in de 2e wereldoorlog. Al is Colmar wel als een van de laatste plaatsen bevrijd. Langs het oudste huis gestapt zijn we de mooiste straat van Colmar ingelopen of te wel het meest toeristische gedeelte.Dit overgewandeld hebben we weer heerlijk gegeten. Weer Elzas specialiteiten. Maikel een stoofpot en ik een munster broodje. Heerlijk zo weer rustig aan terug geslenterd richting de camping om vervolgens heerlijk alles mag niks moet uit te voeren.