Elzas dag 2 dinsdag 20 september

22 september 2016 - Horbourg-Wihr, Frankrijk

Note: dag 2 dinsdag 20 september
Vandaag zijn we met de kaas begonnen of te wel Munster hebben we bezocht. Het park Maison du parc des Ballons des Vosges, de markt (heerlijke worst en munster kaas gekocht) en een ruïne bezocht. Vervolgens de auto ingestapt om deel 1 van routes des crêtes te rijden.Van Munster tot Col du Bonhomme. We zijn via een steile klim en vele panorama's over de vallei van Munstergeklommen naar Hohrodberg. Als hoogste punt zaten we op 960 meter hoog. We kwamen een Duits herdenkingsmuseum tegen van de 2e wereldoorlog hier is immers hard gevochten tussen de Fransen en de Duitsers. We hebben een looproute gevold en zijn in de loopgraven geweest, allemaal erg indrukwekkend! Daarna hebben we onze weg vervolgd naar Col du Bonhomme. Eigenlijk wilden we daar een snoepfabriek bezoeken maar dat hebben we toch laten gaan, en zijn mooi binnendoor terug gereden naar ons huisje waarna we aan de wijn en kaas gingen.