dag 2

30 december 2015 - Santiago de Cuba, Cuba

Vanmorgen om half 10 vertrokken we voor een rondleiding door de stad Santiago de Cuba. we stopten als eerste bij de een na belangrijkste standbeeld van de stad met een beeldmerk van ijzer ernaast. Dat waren 23 palen want de man in kwestie was met 23 messteken om herbeleven gebracht. vervolgens gingen we naar een gebouw wat nu deels school was en deels een museum met kogelgaten in de muur. Hier kwamen we ook de eerste armoede tegen. Vervolgens reden we door naar de een na grootste begraafplaats waar een seremonie aan de gang was. De mannen en vrijwillig voor vrouwen hebben dienstplicht van 1 A2 jaar. Deze heren marcheerden zeer netjes en het was dan ook indrukwekkend om te zien. De begraafplaats waren we overgestroomd en we konden weer opweg. Dit maal via een hele toeristische route want wat we zagen was echt veel armoede en beesten die geslacht werden op straat! Hele zielige paarden en gewoon echt armoede! Deze route werd genomen omdat er straten afgesloten waren voor het oud en nieuw feest. Indrukwekkend om te zien! Na de binnenstad bezocht te hebben zijn we naar de haven gegaan waar we de boot hebben genomen naar een eiland en hebben we heerlijk gegeten.

Als laatste bezochten we een fort met een super mooi uitzicht op de Caribische zee! Ma alles bezocht te hebben zijn we terug gegaan naar ons hotel en zijn we ons klaar gaan maken voor de avond en de volgende dag.

We zotten dan in de bergen waar we alleen maar met 4x4 wagens kunnen komen! Wanneer we weer internet hebben geven we weer een update!

Voor nu Goedemorgen Nederland,wij gaan slapen!

hasta Lueaga!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Danielle & Kevin:
    31 december 2015
    Leuk om te lezen!! Fijn dat jullie veilig zijn geland! Pff dat zal best een lange zit geweest zijn!! Heel veel plezier vanavond en alvast een mooie jaarwisseling gewenst!! Ik begin aan me laatste dag werken! Xxx Daan.
  2. Tamara:
    31 december 2015
    Als ik dit zo lees ga ik toch voor dat fort met uitzicht op de zee. Lijkt me stiekem toch het mooiste plekje ;)

P.S. je hebt een parker + map gewonnen op fb :D (hihihi)

Fijne jaarwisseling!!!! xxx
  3. Fransisca:
    31 december 2015
    wat leuk om dit mee te lezen geniet er van en tot snel fijne jaarwisseling tot volgend jaar
  4. Cees de Jong:
    1 januari 2016
    Wat lees ik nou een paard geslacht op straat! Ben gouw naar achteren gegaan en onze paarden een knuffel van jullie gegeven. Een goed en spannend 2016 Pa
  5. Tamara:
    2 januari 2016
    Ik wil een nieuwe UPDATE!!! #oernieuwsgierig!
  6. Monique De Jong:
    3 januari 2016
    haha ja hoor daar is de update dan!