dag 5

2 januari 2016 - Trinidad, Cuba

vanmorgen vertrokken uit ons hotel en het ontbijt was iets minder of te wel ik had genoeg gegeten voor de gehele dag! maar norrit erin en gaan! we zijn Gamaguey ingegaan en werden per fietstaxi vervoert naar de pleinen van het dorp. Kerken bezichtigd en mooie beelden die typerend voor het dorp zijn. Nadat we weer terug waren bij de bus gaven we de fietskoerier een cuc en een stuk zeep, de cuc verdween hoppa in de zak maar de zeep keek hij naar of het goud was, mooi om te zien! we gingen weer de bus in voor 2 uur om vervolgens bij de locals koffie te drinken! daarna op naar de suikerriet plantage en onderweg kwamen we nog een tractor tegen die aan het rooien was. De plantage viel tegen maar goed ik had een fabriek in gedachten en geen toeristische attractie. Na alles bewonderd te hebben gingen we nog voor een half uur de bus in voor ons hotel voor 3 nachten. Het hotel is een all in hotel. Erg jammer zo een hotel want het is een heel ander volk wat daar komt dan in voorgaande hotels! Of te wel allemaal mensen die bang zijn dat ze te weinig krijgen en dan de helft laten staan mensen komen er. Maar goed 's-avonds een show gehad met veel salsa. De Cubaanse les ging vandaag over het kopen van een huis. De Cubanen kunnen pas sinds 7 jaar een huis kopen dankzij Raoul. De huizen kosten afhankelijk van de locatie gemiddeld 6000 cuc. Er kan geen lening afgesloten worden je moet het huis betalen of er wordt maandelijks een klein deel van je maandsalaris ingehouden. Je kan ook het huis erven van je ouders of schoonouders. Maar meestal wonen er meerdere generaties in een huis! 6 op de 10 Cubanen scheiden in de eerste 5 jaar van hun huwelijk, en dat komt door....... ja ja de schoonmoeder, hun hebben het overal altijd gedaan!

Ciao!

1. Cees de Jong:
    4 januari 2016
    Ho ho niet aan mijn schoon moeder.Pa
  2. Tamara:
    4 januari 2016
    ff nadenken... 6000 cuc is ongeveer 6000 euro... Mag je als je naar Cuba emigreert je geld behouden? Dan kan je daar lekker goedkoop een huisje kopen! (nee niet doen hoor, veeeeeeeel te ver weg!)
  3. Tamara:
    4 januari 2016
    P.S. 't SNEEUWT hier! (natte sneeuw, dat dan wel weer helaas :( )
  4. Monique De Jong:
    6 januari 2016
    haha Tamara niet gevreesd wij mogen niet in Cuba wonen! Dus we komen braaf weer terug! x