Dag 6 10 april zuid Aruba

11 april 2017 - San Nicolas, Aruba

Vandaag begon de dag al vroeg, heel vroeg! We wilden de hooiberg beklimmen. De hoogste berg van Aruba met ruim 500 traptreden tellende trap om aan de top te komen! Dat moet je dus niet midden op de dag doen maar vroeg! Zo gezegd zo gedaan om 8:15 stonden we onderaan de trap om omweg naar de top. Voor veel Arubanen is het hun dagelijkse sport om naar boven te lopen. We kwamen er 2 tegen waarvan 1 er met een rotgang op rende en toen we boven kwamen was hij zich nog even aan het opdrukken, nou wij moesten eerst uit hijgen na deze klim! We hadden mooie uitzichten over Aruba en hebben daar ook lekker ontbeten voordat we de afdaling weer in gingen zetten! Hierna zijn we doorgereden naar Casibari een park waar diorietkegels lagen en die door erosie allemaal Holten en spleten hadden gemaakt. Ook daar weer klimmen en klauteren. Daar rond gekeken te hebben zijn we door gereden naar de Alto vistakapel, mooi maar busladingen toeristen waren hier uitgestapt. We hebben even rondgekeken en zijn lekker doorgereden naar de donkey sanctuary. Daar stapten ook een groep Amerikanen uit maar bij hun zijn we meegelift voor de rondleiding! De mensen begonnen in 1997 met 2 ezels en ze hebben nu 137 ezels waarvan een ezel van de 2 waar alles mee begon nog leeft, en de oudste ezel is 49 jaar oud! Van het een kwam natuurlijk het ander en zo raakten we heerlijk aan de klets met een jonge man en de dame die de rondleiding gaf. 2 uur later vervolgden wij onze weg weer. Ook hadden ze vanmorgen een nestje kittens gedumpt gekregen. Erg zielig want ik gok dat ze net 3 weken jong waren! Lieve leuke mensen hebben we daar weer ontmoet. Via de Franse pas zijn we doorgereden naar san nicolas. Het centrum was niet veel, voor mannen misschien iets meer dan voor vrouwen want dit is de enige plek in Aruba waar de prostitutie gedoogd wordt. Daar kwamen wij niet voor maar wel om bij Charlies te eten. HET restaurant van Aruba waar locals en toeristen komen eten! Het was er gaaf, gezellig en heerlijk! Na een mmmhhhh lunch zijn we via de kerk in seroe Colorado doorgereden naar ja ja het strand. Waar we welverdiend na onze actieve dag heerlijk nog even gezwommen hebben! Aan het einde van de dag toch nog even onze tas gepakt en dan zijn we klaar voor vertrek want morgen is het tijd om uit te checken en vliegen we door naar Curacao!

1. Tinus:
    11 april 2017
    Geen goudmijn gezien,Busch's Ribana ?Veel plezier op Curacao
  2. Monique De Jong:
    11 april 2017
    Hoi opa, de goudmijn hebben we niet gezien, er staan momenteel alleen nog maar wat muren.